من سخنگوي جلسات رايزني احمدينژاد و قاليباف نيستم اما موضع رسمي شورا پيگيري اين نشستها در جهت حل بحرانها است.
ایلنا: سخنگوي شوراي شهر تهران گفت: سخنگوي جلسات رايزني احمدينژاد و قاليباف پيرامون بحران ترافيک تهران نيستم.
خسرو دانشجو روز گذشته پس از اتمام سومين جلسه رايزني احمدينژاد و قاليباف پيرامون معضل ترافيک تهران طي يک مصاحبه تلفني با خبرنگار"ايلنا" در مورد اين جلسه ابراز بياطلاعي کرده و عليرغم اينکه صبح امروز صد و شصت و دومين جلسه شوراي شهر تهران به رياست چمران برگزار شده بود باز هم در جمع خبرنگاران پيرامون اين جلسه مهم به خبرنگار ايلنا ابراز بياطلاعي کرد.
خسرو دانشجو پس از اتمام جلسه علني شوراي شهر که بدون حضور مستمع برگزار شد با حضور در جمع خبرنگاران تاکيد کرد: شوراي شهر از جلسات اينچنيني که براي حل بحرانهاي موجود برگزار ميشود استقبال ميکند چرا که چنين معضلي بدون برقراري تعامل بينتيجه خواهد ماند.
او ادامه داد: بزرگ بودن معضل ترافيک آلودگي هوا و غيره به گونهاي است که اگر قرار باشد شهرداري يا دولت که در اين زمينه مسوول هستند خود را کنار بکشند نتيجه مطلوبي حاصل نخواهد شد.
دانشجو در پاسخ به سوالی که ظاهرا در جلسه رايزني روز گذشته احمدينژاد و قاليباف، چمران رييس شوراي شهر تهران پس از برگزاري جلسه نسبت به بيفايده بودن اين جلسات تاکيد داشته و اعلام کرده که نميدانيم بعد از برگزاري سومين جلسه با رييسجمهور جواب مردم را چه بدهيم، گفت: من سخنگوي جلسات رايزني احمدينژاد و قاليباف نيستم اما موضع رسمي شورا پيگيري اين نشستها در جهت حل بحرانها است.
سخنگوي شوراي شهر تهران در مورد جمعآوري احتمالي پايههاي مونوريل صادقيه تاکيد کرد: رسيدگي اين موضوع مربوط به کميسيون فني و عمراني شورا بوده و اين کميسيون در اين زمينه با مسوولان دولت، شهرداري و شرکت مربوطه جلساتي را داشتهاند که جمعبندي آن به زودي اعلام ميشود.
سخنگوي شوراي شهر در پاسخ به اين سوال که چرا شکيب رييس کميسيون فني عمراني در اين زمنيه اظهارنظري نميکند، ادامه داد: اين حق را به رييس اين کميسيون که در اين زمينه اظهارنظري نکند چرا که موضوع مونوريل علاوه بر آنکه يک بحث تخصصي است تبديل به موضوعي سياسي شده به طوري که بحث مونوريل به موضعي براي تشخيص افراد جهت موافق و يا مخالفت آنها با دولت شده است.
گرفتن تصميمات کلان بدون هماهنگي با مديريت شهري منطقي نيست
سخنگوي شوراي شهر تهران در مورد اعتراضات رانندگان بخش خصوصي به نحوه عملکرد شرکتها اعلام کرد: اين شکايتها و مبالغي که بابت حق شارژ از رانندگان تاکسي بخش خصوصي اخذ ميشود در کميسيون عمران رسيدگي شده است.
او با بيان اينکه اين شرکتها نبايد تنها با داشتن يک اسم کسب درآمد کنند ادامه داد: عمده شرکتها براساس حق شارژي که دريافت ميکنند هيچگونه تمهيداتي براي رانندگان در نظر نميگيرند.
دانشجو تصريح کرد: در مصوبه ساماندهي شرکتهاي خصوصي تاکسيراني به اين موارد اشاره شده و تمام شرکتهاي خصوصي تاکسيراني موظف شدهاند تا خود را با اين مصوبه وفق دهند در غير اين صورت بايد منحل شوند.
او در پاسخ به سوال ديگری که شخص شما نسبت به گلدکوئيستي بودن اين شرکتها واکنش نشان داده و از اين شرکتها حمايت کرديد تاکيد کرد: اين واکنش به اين علت بود که نبايد به هيچ يک از رانندگان تاکسي اهانت شود و به طور حتم سخنگوي شورا احتياط لازم را در مقابل برخي تعابير و کلمات خواهد داشت.
سخنگوي شوراي شهر تهران با اشاره به اقداماتي که توسط ستاد مديريت حملونقل و سوخت جهت ساماندهي مسافربرهاي شخصي انجام خواهد شد گفت: از حمايت دستگاههايي که قصد برطرف کردن برخي از مشکلات را دارد استقبال ميکنيم اما خوب است تا اين تصميمات کلان با هماهنگي مديريت شهري و شوراي شهر صورت گيرد تا به اين وظيفه اجازه داد تا سازمان مسوول به وظايف خودش عمل کند و همه مسوولان هم به عنوان يکي از وظايف نانوشته با سازمان تاکسيراني هماهنگي کنند.
او در اين ارتباط به ورود خودروهاي ون به شهر تهران اشاره کرد و گفت: در ارتباط ورود اين خودروها اعضاي شوراي شهر نسبت به خدمات پس از فروش اين خودروها ابراز نگراني کردند چرا که هنوز معلوم نيست که قرار است خدمات پس از فروش اين خودروها را چه کسي عهدهدار شود.
به گفته دانشجو اگر چه مسووليت خودروهاي ون بر عهده شوراي شهر و شهرداري نيست اما پاسخگويي اين مساله به گردن ما است.
به گزارش خبرنگرا ايلنا در صد و شصيت و دومين جلسه شوراي شهر بررسي طرح الزام شهرداري تهران به انجام اقداماتي در مورد طرح جمعآوري آبهاي سطحي تهران براي 6 ماه به صورت مسکوک باقي ماند تا کميسيون مربوطه در اين ارتباط بررسي خود را تکميل کند.
همچنين براساس بررسي تامين اعتبار مورد نياز نهادهاي مطالعات توسعه شهري در سال 87 نيز با بودجهاي بالغ بر 40 ميليارد ريال به تصويب رسيد.
- نویسنده : یزد فردا
- منبع خبر : خبرگزاری فردا
پنجشنبه 30,ژانویه,2025