من سخنگوي جلسات رايزني احمدي‌‏نژاد و قاليباف نيستم اما موضع رسمي شورا پيگيري اين نشست‌‏ها در جهت حل بحران‌‏ها است.
ایلنا: سخنگوي شوراي شهر تهران گفت: سخنگوي جلسات رايزني احمدي‌‏نژاد و قاليباف پيرامون بحران ترافيک تهران نيستم.

خسرو دانشجو روز گذشته پس از اتمام سومين جلسه رايزني احمدي‌‏نژاد و قاليباف پيرامون معضل ترافيک تهران طي يک مصاحبه تلفني با خبرنگار"ايلنا" در مورد اين جلسه ابراز بي‌‏اطلاعي کرده و علي‌‏رغم اين‌‏که صبح امروز صد و شصت و دومين جلسه شوراي شهر تهران به رياست چمران برگزار شده بود باز هم در جمع خبرنگاران پيرامون اين جلسه مهم به خبرنگار ايلنا ابراز بي‌‏اطلاعي کرد.

خسرو دانشجو پس از اتمام جلسه علني شوراي شهر که بدون حضور مستمع برگزار شد با حضور در جمع خبرنگاران تاکيد کرد: شوراي شهر از جلسات اين‌‏چنيني که براي حل بحران‌‏هاي موجود برگزار مي‌‏شود استقبال مي‌‏کند چرا که چنين معضلي بدون برقراري تعامل بي‌‏نتيجه خواهد ماند.

او ادامه داد: بزرگ بودن معضل ترافيک آلودگي هوا و غيره به گونه‌‏اي است که اگر قرار باشد شهرداري يا دولت که در اين زمينه مسوول هستند خود را کنار بکشند نتيجه مطلوبي حاصل نخواهد شد.

دانشجو در پاسخ به سوالی که ظاهرا در جلسه رايزني روز گذشته احمدي‌‏نژاد و قاليباف، چمران رييس شوراي شهر تهران پس از برگزاري جلسه نسبت به بي‌‏فايده بودن اين جلسات تاکيد داشته و اعلام کرده که نمي‌‏دانيم بعد از برگزاري سومين جلسه با رييس‌‏جمهور جواب مردم را چه بدهيم، گفت: من سخنگوي جلسات رايزني احمدي‌‏نژاد و قاليباف نيستم اما موضع رسمي شورا پيگيري اين نشست‌‏ها در جهت حل بحران‌‏ها است.

سخنگوي شوراي شهر تهران در مورد جمع‌‏آوري احتمالي پايه‌‏هاي مونوريل صادقيه تاکيد کرد: رسيدگي اين موضوع مربوط به کميسيون فني و عمراني شورا بوده و اين کميسيون در اين زمينه با مسوولان دولت،‌‏ شهرداري و شرکت مربوطه جلساتي را داشته‌‏اند که جمع‌‏بندي آن به زودي اعلام مي‌‏شود.

سخنگوي شوراي شهر در پاسخ به اين سوال که چرا شکيب رييس کميسيون فني عمراني در اين زمنيه اظهارنظري نمي‌‏کند، ادامه داد: اين حق را به رييس اين کميسيون که در اين زمينه اظهارنظري نکند چرا که موضوع مونوريل علاوه بر آن‌‏که يک بحث تخصصي است تبديل به موضوعي سياسي شده به طوري که بحث مونوريل به موضعي براي تشخيص افراد جهت موافق و يا مخالفت آنها با دولت شده است.

گرفتن تصميمات کلان بدون هماهنگي با مديريت شهري منطقي نيست
سخنگوي شوراي شهر تهران در مورد اعتراضات رانندگان بخش خصوصي به نحوه عملکرد شرکت‌‏ها اعلام کرد: اين شکايت‌‏ها و مبالغي که بابت حق شارژ از رانندگان تاکسي بخش خصوصي اخذ مي‌‏شود در کميسيون عمران رسيدگي شده است.

او با بيان اين‌‏که اين شرکت‌‏ها نبايد تنها با داشتن يک اسم کسب درآمد کنند ادامه داد: عمده شرکت‌‏ها براساس حق شارژي که دريافت مي‌‏کنند هيچ‌‏گونه تمهيداتي براي رانندگان در نظر نمي‌‏گيرند.

دانشجو تصريح کرد: در مصوبه ساماندهي شرکت‌‏هاي خصوصي تاکسيراني به اين موارد اشاره شده و تمام شرکت‌‏هاي خصوصي تاکسيراني موظف شده‌‏اند تا خود را با اين مصوبه وفق دهند در غير اين صورت بايد منحل شوند.

او در پاسخ به سوال ديگری که شخص شما نسبت به گلدکوئيستي بودن اين شرکت‌‏ها واکنش نشان داده و از اين شرکت‌‏ها حمايت کرديد تاکيد کرد: اين واکنش به اين علت بود که نبايد به هيچ يک از رانندگان تاکسي اهانت شود و به طور حتم سخنگوي شورا احتياط لازم را در مقابل برخي تعابير و کلمات خواهد داشت.

سخنگوي شوراي شهر تهران با اشاره به اقداماتي که توسط ستاد مديريت حمل‌‏و‌‏نقل و سوخت جهت ساماندهي مسافربرهاي شخصي انجام خواهد شد گفت: از حمايت دستگاه‌‏هايي که قصد برطرف کردن برخي از مشکلات را دارد استقبال مي‌‏کنيم اما خوب است تا اين تصميمات کلان با هماهنگي مديريت شهري و شوراي شهر صورت گيرد تا به اين وظيفه اجازه داد تا سازمان مسوول به وظايف خودش عمل کند و همه مسوولان هم به عنوان يکي از وظايف نانوشته با سازمان تاکسيراني هماهنگي کنند.

او در اين ارتباط به ورود خودروهاي ون به شهر تهران اشاره کرد و گفت: در ارتباط ورود اين خودروها اعضاي شوراي شهر نسبت به خدمات پس از فروش اين خودروها ابراز نگراني کردند چرا که هنوز معلوم نيست که قرار است خدمات پس از فروش اين خودروها را چه کسي عهده‌‏دار شود.
به گفته دانشجو اگر چه مسووليت خودروهاي ون بر عهده شوراي شهر و شهرداري نيست اما پاسخگويي اين مساله به گردن ما است.

به گزارش خبرنگرا ايلنا در صد و شصيت و دومين جلسه شوراي شهر بررسي طرح الزام شهرداري تهران به انجام اقداماتي در مورد طرح جمع‌‏آوري آب‌‏هاي سطحي تهران براي 6 ماه به صورت مسکوک باقي ماند تا کميسيون مربوطه در اين ارتباط بررسي خود را تکميل کند.

همچنين براساس بررسي تامين اعتبار مورد نياز نهادهاي مطالعات توسعه شهري در سال 87 نيز با بودجه‌‏اي بالغ بر 40 ميليارد ريال به تصويب رسيد.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا